Bavorský všeuměl dostane druhou generaci. Jak je vidět, tak lidé milují SUV. Vypadá to, že každý rok je tento segment větší a rozmanitější. Nekončící proudy nových modelů, stylů, interiérů a detailů se na nás valí z reklam. Nyní přišla na řadu X4, která čtyři roky po vydání získává druhou generaci. Jak se povedl tento sportovní, ale praktický off-road?
Exteriér s novou mřížkou a hladšími světly
Celkový vzhled druhé generace X4 se příliš neliší od prvního generace. Opět se dočkáme velkého a svalnatého těla s hrozivým vzhledem na silnici, kterému dominují krátké převisy a nízké linie střechy.
Přední kryty světlometů mají hladší design. Po palubní desce nalezneme horizontální mlhové světlomety a také je potřeba zmínit LED prvky, které jsou užívány jako standard.
Zadní část klade větší důraz na kupé a oproti klasickému modelu má širší a vyšší postoj.
Nový vzhled je také více aerodynamický a odpor snížil zhruba o 10 procent. Celkově se nová generace povedla, i když se nedočkáme velkých změn i ty drobné prospěly.
Extra prostor a prémiové materiály v interiéru
Částečně i díky větším vnějším rozměrům nabízí kabina více prostoru pro cestující. Opět se dočkáme rozprostření kabiny orientované na řidiče. Přístrojová deska je namontována nízko, vysoké sezení a deska se dále propojuje s výplní dveří, které tvoří jedinečný soudržný vzhled.
Samozřejmostí jsou vyhřívaná a klimatizovaná sedadla, klimatizace a prémiové materiály, které si zamilujete. Nechybí ani jedinečné technologie, bezpečnostní prvky a zábavní systém. Zkrátka všechno, co dělá BMW oblíbenou automobilkou.
A pod kapotou se ukrývá síla
Pod kapotou se nachází 248 koňských sil a 258 liber-stop točivého momentu. Standardem je TwinPower turbodmychadlo, které vytvoří z nového BMW neřízenou střelu. X4 zvládne zrychlení z nuly na sto za šest vteřin. Další motor, který naleznete ve výbavě je přeplňovaný čtyřválec o objemu 3,0 litru, který zvládne 355 koňských sil a 365 liber-stop točivého momentu. Zrychlení z nuly na sto udělá za 4,6 vteřiny.