Domů / Recenze / Citroën Picasso

Citroën Picasso

Citroën Picasso používám již třetím rokem a i přes počáteční nutné opravy jsem se zatím u tohoto vozu nesetkal s většími problémy. Ze začátku jsem totiž musel vynaložit nemalé finance na výměnu palivového čerpadla, které mi po 115 tisících najetých kilometrech vypovědělo službu a muselo tak být vyměněno za nové.

Tato cena se však kompenzovala s tím, že jsem auto obdržel pouze za pár korun, které jsem zaplatil za poplatky spojené s přepisem. Ačkoliv je vozidlo již postarší, stále odvádí dobrou práci, nemá ani příliš velkou spotřebu paliva a navíc nabízí i dostatek prostoru ve svém interiéru. Když tedy potřebuji v autě něco přemístit z místa na místo, tak v 99% případů nemám s místem sebemenší problém. Stejně tak to platí v případě cestujících, kterých se do auta bez problémů naskládá pět a ještě mají dostatek místa nejen vedle sebe, ale i v prostoru na nohy.

Karosérie je i na svůj věk poměrně zachovalá a hlavně nekorodující. Sice se na ní nacházejí lehké oděrky od kamínků, které jsou vidět hlavně na plastových dílech, ale nejedná se o nic vážného.

Výsledek obrázku pro Citroën Picasso

Celkový vzhled auta je pro mě také docela vyhovující, a ač je to vozidlo spadající do kategorie MPV větších rozměrů, tak se ovládá docela bez problémů. Navíc díky velkým sklům jde dobře vidět na cestu nejen před autem, ale také v prostoru kolem. V interiéru se poté nachází větší palubovka, na které se nacházejí světlé plastové částice, jenž se za svítícího slunce odrážejí v okně a zlehka zhoršují viditelnost. Se sedadly je problém především v zadní části vozu. Zatímco vepředu jsou pohodlné a mají nainstalované i loketní opěrky, tak v zadu jsou tvrdší a při delší cestě může být sezení až nepříjemné. Výhodou však je, že opěradlo lze sklopit dozadu a tudíž si pohodlnou pozici vytvoří člověk jakéhokoliv vzrůstu.

Při jízdě si je potřeba zvyknout, že díky měkčímu podvozku se vozidlo v zatáčkách naklání na určitou hranici. Tu však nepřekročí a po pár takto projetých zatáčkách si zvyknete. Řazení není nikterak náročné, neboť je posíleno hydraulickým posilovačem. Samozřejmě, auto již má svá léta a řízení je tak občas trochu náročnější, ovšem nejedná se o nic extrémního a dá se to v klidu zvládnout. Stručně řečeno se při ovládání Citroënu neobjevují žádné vážné nedostatky, ale ani výhody, které by bylo potřeba vyzdvihnout. Jedná se tedy o takový průměr.

Ještě zmíním motor, který je 2.0 HDi přeplňovaný naftový čtyřválec dosahující výkonu 66 kW. Není to tedy nic převratného, ale jezdit se s tím dá. Každopádně při jízdě okolo 120 km/h již má auto menší problémy. Převodovka je klasicky pětistupňová. Spokojený jsem i se spotřebou, která v průměru nepřekročí 7 litrů na 100 kilometrů. V poslední době se mi daří držet průměr 6,5 l na 100 km.